Ha az online világban munkát keresünk, akkor nem árt frissíteni LinkedIn profilunkat. Szerencsére ez egyáltalán nem olyan nehéz feladat, mint ahogy azt elsőre gondolnánk – nyugodtan vágj bele! Ebben a cikkben 7 olyan tippet osztunk meg, amelyek segítségével könnyen és hatékonyan update-elheted a profilod, és növelheted az esélyeid, hogy felfigyeljenek rád a fejvadászok.
De miért is fontos a LinkedIn profil? A legtöbb állásajánlatnál már van lehetőség arra, hogy a profilodat is megoszd a HR-es munkatárssal vagy leendő főnököddel, aki így még több információt tudhat meg rólad – minél megnyerőbb vagy, annál nagyobb az esély, hogy tiéd lehet a vágyott munka. Egy sima önéletrajzzal szemben a LinkedIn profiloddal megmutathatod az érdeklődésedet, kapcsolataidat, mások véleményét rólad, vagy akár az olyan szakmai sikereidet, amik nem férnek bele egy 1-2 oldalas önéletrajzba.
1: Kezdd azzal, hogy lecseréled a profilképed! Ez az első dolog, amit mások látnak, amikor meglátogatják a profilunkat, ezért nagyon fontos, hogy jó minőségű, profi fotót válassz – amely megbízhatóságot, kellemes személyiséget sugall!
2: Írj egy igazán lehengerlő összefoglalót magadról! Ez az az rész a profilunkon, ahol bemutathatjuk magunkat, és elmondhatjuk, hogy milyen tapasztalatokkal rendelkezünk, és milyen célokat tűztünk ki magunk elé. Az összefoglaló rövid és tömör kell, hogy legyen, de mégis az összes fontos információt tartalmazza.
3: Frissítsd a munkahelyeket és a tapasztalatokat! A LinkedIn profi önéletrajzot jelent, ezért nagyon fontos, hogy frissítsd a munkahelyeket és a tapasztalatokat, és megmutasd, milyen eredményeket értél el az adott pozícióban. Ha vannak ajánlásaid, akkor mindenképpen illeszd be azokat is a profilodba!
4: Adj hozzá releváns kulcsszavakat a profilhoz! A kulcsszavak használata segíthet abban, hogy könnyebben megtaláljanak a LinkedIn-en. Olyan kulcsszavakat válassz, amelyek kapcsolódnak a szakmai területhez és a tapasztalatokhoz, például ha marketing menedzserként dolgozol, használj olyan kulcsszavakat, mint “marketing stratégia”, “piackutatás” vagy az “online marketing”.
5: Adj hozzá tartalmakat a profilhoz! A LinkedIn lehetőséget ad arra, hogy cikkeket, posztokat és más tartalmakat ossz meg. Ha rendszeresen frissíted a profilodat értékes tartalmakkal, az segíthet abban, hogy több embert vonzz be, akik érdeklődnek a szakmai tevékenységeid iránt. A tartalmaknak szakmailag relevánsnak és érdekesnek kell lenniük.
6: Kérj ajánlást! Az ajánlások segíthetnek abban, hogy a profilodban szereplő tapasztalatok és eredmények hitelesebbek legyenek. Kérd meg a korábbi munkáltatóidat, kollégáidat és ügyfeleidet, hogy írjanak ajánlást a LinkedIn profilodban szereplő tapasztalataidról.
7: Kövess olyan szakmai szervezeteket, amelyek érdekelnek! A LinkedIn-en könnyen lehetőséget ad arra, hogy olyan szakmai szervezeteket kövess, amelyek kapcsolódnak az érdeklődési köreidhez – és ezt a fejvadászok is láthatják. Amellett, hogy ezek által még teljesebb képet adhatunk magunkról, akár a kapcsolatépítésre is lehetőségünk lehet.
Ha kíváncsi vagy, hogyan is festenek az előbbiek a gyakorlatban, a LinkedIn Talent Blogjában (amit örömmel ajánlunk nektek, ha izgalmas olvasnivalókat kerestek!) konkrét példákat és további tippeket is találtok: https://www.linkedin.com/business/talent/blog/product-tips/linkedin-profile-summaries-that-we-love-and-how-to-boost-your-own
Sikeres munkakeresést kívánunk!